Tuesday, December 6, 2011

SELUSOH....

ASSALAMUALAIKUM....

ALHAMDULILLAH.....sekarang dah pon genap 7 bulan lbh baby dalam perut ni.....aktif sgt time bergerak....macam same aktif dgn akif jek hehehhe....bila dah genap 7 bulan ni...mymom dh start 'tanak minyak' utk buat minyak selusoh.....dan mencari telur ayam kampung.....'tanak minyak' ni...mik masa yg lame skit kan.....ye la dari pati santan nk jd minyak silap2 'tahi minyak' yg banyak dari minyak yg hendak.....hasil dari tu dapat satu bekas minyak....telur ayam kg mmg senang nk dapat.....base pengalaman yg lepas bila dh 7 bulan ni...dh mula minum air & telur selusoh.....minyak tu buat sapu2 kat perut sambil selawat kan.....syukur sgt2 masa last weeks g check-up baby dah duk normal......harap2 xdela masalah lagi lepas ni....amin....

5 comments:

Imaan09 said...

ouh..petua mak ek? bagus jugak.. mm, petua mak long husband lak, pas mandi basuh rambut, titikkan air y hujung rambut tu dlm mulut..sikit je, 1-2titik jd la.. pasang niat "cmana mudah air tu turun, cm tu laa mudah nk beranak nnt"..

Rtp Farra Arisha said...

insha-Allah. semoga dipermudahkan segala urusannya..:)

Mrs. Lady's Stylo said...

Khas buat PENCINTA HANDBAGS!
Koleksi yg menarik & stylo serta tips2 berguna.

Kunjungi kami di http://mrsladysstylo.blogspot.com/

TQVM! :)

cik dah faridah said...

kejap jer rase 7 bln dah...lg 2 bln baby kuar...

dl pun mak mertua yg tanak minyak..1 sudu 1 ari minum..pahtu sapu kat perut n anu jg..spy mudah kuar

IntaNBerliaN said...

biasa dok or nurse xbg minum selusoh slagi xsakit.. nanti dorg kata,time nk branak 2, sakit lbh tp jln x terbuka lg or lmbt terbuka..