Tuesday, December 13, 2011

HARUS ATAU WAJIB KE MAKAN JAMU DALAM PANTANG???

ASSALAMUALAIKUM.....


kembali mengupdate blog....arini akif tido awal...penat kot tolong umi ngemas td...setelah bersawang blog ni....xsempat...bila buka aje ade je akif nk tgk kartun la ape2 ajew la...berbalik pasa tajuk......makan x jamu masa dalam pantang????...isu ni timbul lagi akhir2 ni bila sembang dgn MIL....MYMIL mmg sgt tegar dgn jamu2 ni...ubat herba la ape la...nk2 yg jg bahagian wanita ni kan....sue lak jenis yg takut nk mkn ubat atau jamu bukan2....bukan ape takut tersilap ambik ke ape...hubby x galakkan.....sb dari ape yg mymil cerite jugak la kan kisah die nk jarak kan anak mkn ubat akar kayu yg mcm2 bila kawan2 yg cadangkan...last2 xlekat sampai ke sudah...dapat 2 org ajew ank....tu yg takut n risau lg kan...masa berpantang akif dulu sue just ambik pati ikan haruan leesa formula itu ajew.....sampaihari  ni xmik pe2 pon.....cadang2 nyer nk mik BEAUTY UMAIRA hehehehe...tu pon kalo en.hubby mau support la kan.....ape yg terbaik erk???

5 comments:

Imaan09 said...

pendapat peribadi : dari ikut MIL, baik ikut mak sendiri.. sbb kita ngan mak kita dari darah y sama.. apa y mak tahan/xtahan.. biasanya mcm tu laa kita jugak.. jamu plak ikut kesesuaian.. klu manyusu lg kritikal nk pilih jamu mana y sesuai..sbb bukan takat pikir diri sdiri, kesesuaian anak y mnyusu pun kna ptimbangkan gak..tp sesetengah jamu mmg mujarab (klu sesuai)
!

mama rifQy said...

i vote for NonaRogay!!! terbaik!!

IntaNBerliaN said...

dulu sy time bpantang, xmkn jamu pun.. lgpun alisha menyusu bdn time tu..

fieda said...

kak fieda mkn gak jamu sikit2 masa berpantang..org kata jamu kan panas takut babay plk tak tahan sbb menyusu kan..

Masya said...

saya masa dalam pantang tak makan jamu sbb operate.. tapi dah 50hari keatas makan jugak... tu pun sebab mak soh hihihihihi.... utk kesihatan dan badan kt jgk..