Friday, January 11, 2013

safiya....

ASSALAMUALAIKUM...

entri ni khas cerita safiya....sebelum ni kan ade kisah anak-anak demam....telinga safiya macam keluar lendir nanah kan....1st pergi Klinik INTAN...kalo orang KT ni mesti tau la kan...sb masa demam dh jumpa doc tu ingat nk sambung la kat situ kan...tgk percaturan ubat jugak..jumpa doc yg sama...mak ayah mane xcuak xtakut xrisau kan...doc tu cakap normal...bagi  ubat titik sahaja..lpas tu sue cakap selseme xbaik pun tp ubat dh habis...lpas tu kasi ubat selsema...ok fine! teruskan dgn gigihnya selama 5 hari duk cuci titik ubat kat telinga safiya....tp xde perubahan...hati dah mula risau sb telinga kiri pun dh nk same gak mcam yang kanan!...bila call myhubby...suh siap-siap nk bw pergi klinik pakar VENKA...tp klinik tutup sb ape xtau ms tu baru pkul 6.30ptg..plan B KLINIK CHONG!...mmg klinik kanak-kanak...respect sgt dgn DR.AZIZ ni.....walo dgn slambe penerangan yg detail...kes SAFIYA ni memang bahaya jugak....silap-silap boleh jd pekak tau...nahuzubillah!...gegendang teling kanan dh bocor sebab SELSEMA yg lama....punca sebenar!..nasib cepat bertindak....kesan jangka panjang mungkin pendengaran akan kurang...kami diberi tempoh 6 minggu...kalo ok sebelum alhamdulillah...tapi kena habis kan ubat..datang check balik....lepas habis antibiotik 3 hari telinga safiya jadik lg.... trus jumpa dr.AZIZ...sambung ubat lagik!...tetap risau...sekarang gigih kasih safiya makan ubat...safiya pun dh macam habit jer mkn ubat ni...seronok je xmacam mula-mula demam dulu...

 DOA KAN SAFIYA SIHAT SEMPURNA YE!






P/S:myhubby memang sgt2  BENGGANG dgn doc kat klinik INTAN..DOC YG LAKI TU LA...GERAM BETOL

p/s: bulan depan birthday safiya...agak lambat sb  belum boleh berjalan lagik...akif 11 bulan dh boleh jalan sempurna n lari-lari...umi tengah gigih kuatkan semangat safiya...duk ketar lutut ajew hihihi

4 comments:

Nad @ MamaZN said...

Moga cepat sembuh safiya
Demam nak setahun kot ek?
Takpe, pelan2..perkembangan anak2 kan berbeza kan? =)

Hepi wiken su!

Nora Karim said...

alahai kesiannya... moga cepat sembuh safiya...

nurbijen said...

harapnya nothing serius.... Tak pernah lagi jumpa Dr laki kat Intan.. Intan tu pun klinik panel saya, tapi jarang ke sana sbb jauh :)

Kalau boleh, baik refer kat pakar telinga, risau pula sbb melibatkan telinga, aset penting tu...

Nastyna said...

Happy becoming birhday Safiya dear, cepat sembuh yer..

tp mmg bahaya pun kan tang telinga, doktor ni kadang2 suka hati dorang jer.