Saturday, January 19, 2013

chaiyok! SAFIYA....

ASSALAMUALAIKUM.....

semalam cerite pasal safiya kan duk gigih bertatih....hari ini macam SUPRISE jek tuan puteri nih...boleh lak die suh lepas tangan umi ni  nk jalan sorang sorang...haaaa amik ko satu rumah tawaf...penat duk kawal die...tapi die lagik syok!...sue jd x confident sb safiya dah la x merangkak...duduk pun xstabil nak berdiri sendiri pon jauh sekali adoila...menjadik betul die kan huhuhu...INDAH SUNGGUH ANUGERAH ALLAH SWT kali ni untuk kami....hari ini safiya memang over teruja dapat jalan...sampai kita baringkan die pon marah....duduk dalam walker pun sekejap ajew...pastu sibuk duk tawaf dalam kedai lak....masa sue nak sidai kain...safiya nangis sesungguh hati...ingat kena ape kan...rupanya nak turun join sekali...mik buh dalam walker pakai kasut....terlebih seronok lagik la kan....main kat bawah....kalo x buat macam tu sape nak dukung die?sape nak sidai kain?....satu pun xmenjadik...yang best bila die tido...YA ALLAH...muka serah kalah...penat sungguh la....lame bangat....sempatla  buat yg tercicir 'tugasan harian' td...

 aktiviti ciki bam bam hari ni...



ada hati nak panjat tuuuuuu!





 last last..buh dalam bakul suh rehat la konon tapi ni la hasil nyer kui kukui




kesian kan...hahahaha tergelak sorang sorang la mak  malam hari tgk gelagat anak di siang hari....


pasrah!... sayang la budak  tembam nih...hari hari mau gigit pipi die...


p/s: safiya nak jalan mcam akif jugek 11 bulan....ari ni akif xde sb duk umah MIL...kebiasaan hari sabtu akif akan duk dgn tokma sb die ade morif dgn atok hihihi...nasib la atok layan cucu sulong!
kui kui...

2 comments:

umi alya said...

kes dera ni.. sian safiya ibunya letak ke dlm bakul

Lily@MamaZaraZareef said...

congrats safiya..dah pndai jalan eh dia..^_^