Thursday, November 10, 2011

teka ape ini???

ASSALAMUALAIKUM....
SAPE NK JAWAB SILA KLIK MOUSE OK!....hehehe....
ni lah hasil org xpandai masak.....mintak resepi dari MAMA RIFQY dah berkurun lamenyer....sebab masa makan kat umah naa buat sedap!....tapi tu la dlm duk kelam kabur dgn akif xsehat ni lah hasil nye hehehe...naa ape komen kamu huhuhu...sue pon pelik macam mane yg coklat tu bleh duk atas padah masak kukus tu 1st adunan yg biasa 2nd baru coklat...tapi rase kureng jugak la sb pandai buat andaian sendiri coklat dh manis....so kurang kan gula suke hati je la kan...telur lak dh chef kate guna 'gredA'...sue g tibai 'gredB'...pandai je derhaka kat resepi asal huhuu..tp sebab teringin kan nk makan 'tekak' sendiri kate OK JER....huhuhu...resepi asal dari chef FARRA......

*???*


P/S: gambar yg sebijik punyer simpan buat kenangan xleh publish post hehehehe.....ade baki skit lagi dalam peti ais......sendiri buat sendiri habiskan....



8 comments:

IntaNBerliaN said...

kuih apa ni yer.. kalu sue tak tunjuk yg mama rifqy punya, mesti sy ingat menjadi je.. sbb nampak sdap je..

macam sekaya pun ada.. eh, ke nama apa kuih tu ek.. xpasti lk nama dia.. tp guna telur.. kt trg slalu adalah..

-fieda- said...

rasanya pak haji serban org panggil kue ni kan..kalu yg buat dari telor tu beloh2 kita pggil pak haji serban
kan..ye dop...??hehe

-fieda- said...

oooo..puding caramel coklat upernya..gi terjah blog mamarifqy baru tau..hehehe

suhaina laui. said...

to kak fieda&ina :...sue dh agak dh mesti org akn ckp tok aji serban xpon sekaya...hahaha lawok kan...xpe next time nk try lagik la ;)

mama rifQy said...

hahahahahaaa..kelakoooo la mung ni sue..bakpe dok jadinyeee!! pelik gak ambe..tapi fzikal mmg cun bangat la sue..nampak chanteq..chanteq dari hok aku buat..hahahahahhahaa..dakpe..usaha lagik!

Totie@Tomy said...

puding karemel ker ni???

cik dah faridah said...

puding karamel berlayer...aritu cik dah pun ada wat skali...

Dalila Hamid said...

sedapnya.