Thursday, October 20, 2011

loklik....pernah makan tak???

salam...

hari ni nk tumjuk sejenis kuih tradisional terengganu.....sue mmg suka sgt kuih ni...skali mkn jer trus jatuh cinta kat kuih 'loklik' ni......kalo nk kuih ni sue kena pergi kat pasar KEDAI BULUH kat situ je yg sue tau ade jual kuih ni......kalo ikot dari cerite mak dulu kuih ni bermusim....bila org ngetam padi baru la ade sb beras baru n muda kot mcm tu la......rase die manis2 n bijik beras yg ditumbuk ngan kelapa...aishhhh xreti nk cerita la tapi yg penting best.......ade skeping lagi.....nt bis kena g beli lagi...sb pregy kali ni rase nk mkn yg tradisi jer huhuhu....
nasib la ade lagi yg membuat nyer...
ni la die LOKLIK...
*blur skit sb hs dh slalu jatuh mcm ni la hasilnyer ;(*



p/s: sgt2 sedap ;)

4 comments:

fieda said...

pernah mkn tp tak minat sgt la..

IntaNBerliaN said...

saya suka loklik tp kat sini xda.. xdapat mkn.. blik trg br leh mkn..

tiefazatie said...

xingat la ifa pernah makn ke tdak nie..hee

Puteri Ayunie Nadirah said...

Sshnye nk dpt kt slgr ni blk trgnu je dpt mkn... tp dorg pgl ape ye