Friday, May 24, 2013

asam pedas 'kuali'

ASSALAMUALAIKUM....


MENU last week sebenar nya...arini xde masak masak sb myhubby xdak g KL LUMPOR lagik...jeles nk ikot tp xbleh huhuhu...asam pedas 'kuali'...kenapa name kuali....sb masak dalam kuali la....nk dijadikan kisah...time nk masak tgk2 periuk tertinggal kat umah mak sb bw lauk sehari sebelum tu...lupa nk bawa balik....nasib la ade kuali kan...menjadikla jugak.....asam pedas melaka ni konon ye lakan...sb ikot resepi kakak....my hubby sgt2 suka.....sangat simple ajew!

1st...tumiskan bawang + cili boh+kunyit debu+belacan skit+ daun limau purut....lpas tu masukan air asam jawa+perasa secukupnya+ikan...siap!

 
 
 myhubby makan dengan cicoh budu! siap ulam2 bagai.... makan hingga ke titisan terakhir....bangga mak hihihihi....

4 comments:

Akma Khaieri said...

wahh!!nampak sedap jer...boleh try nie..hehe

Jumria Alimuddin said...

nda sangka plak senang jak msk asam pedas...slau klu tepingin, mnta mak mrtua buatkan jak...lepas ni bole la try sndri :)

http://jumnutriblog.blogspot.com

Nora Karim said...

tu yg seronok bila encik hubby mkn ber iye.... :D

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI