Saturday, September 24, 2011

bunga kembang semangkuk@fatimah.......



 *gambar dr en.google*

salam...


ramai yg ckp bunga ni sgt berkhasiat dan membatu utk ibu2 hamil disaat menantikan kelahiran kan.....ms mak pergi umrah dulu sue ade pesan bli bunga ni.....sb kat opis ada  yg gtau pasal bunga ni...bg kat kwn satu ade lg 3....lpas lahirkan akif sue buang bunga tu...ingtkan dh xley guna kan jd tinggal la lg dua hehehe...semlm duk sembang dgn mak....mak ckp bley guna turun temurun la bunga ni....adoila dh rugi satu kan nasib ade lg stok......tp yg agak konfius nyer...bl bley minum air rendaman bunga ni.......sb baru2 ni ms sepupu hubby bersalin makcik ckp ms 7 bulan dh start bley minum....bley buat skali dgn air selusoh...ade yg sue bc bl dh terasa sakit nk bersalin...n mcm2...ade x kwn2 tau hal ni mohon berkongsi yer....
sb kali xnk la lame sgt du dlm lab.room tu ;)...semoga ALLAH PERMUDAHKAN SEMUANYER.....

4 comments:

umialya said...

ntah le sue, akak x pnah le pulak ambil sbrg minyak selusuh dll, alhamdulillah dgn izinNya, semasa bersalin kelima2 anak dipermudahkan, sakit sekejap je

IntaNBerliaN said...

sy pnh jugak pasal ni tp xminum pun air dia.. hihii.. org cakap bila makin kembang mean, makin dktlah nak bsalin.. tapi entahlah sbb scara logiknya, bila kene rndam mmg seme benda mengembang je..

mcm air selusuh tu, saya dgr org cakap bila skit baru minum..

saya dulu katika lahirkan alisha minum air selusuh buat guna air zam2.. alhamdulillah sekejap je.. pecah air ketuban sakit skjap je terus salin..

nanti sue minum zam2 & kurma.. InsyaAllah senang... khasiat dia mmg banyak!!

QasehnyaRania said...

emm..tK PENah pula tengok..
salam kenal..follower baru blog ini;D

seri NIAN said...

first time tgk